سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

طرح‌هاي بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري و اقامتگاه‌هاي غيررسمي

۵۷ بازديد

طرح‌هاي بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري و اقامتگاه‌هاي غيررسمي

بر اساس ماده ۴۲ آيين‌نامه اجرايي قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن مصوب 1387، به منظور سرعت بخشيدن در اجراي طرح‌هاي بهسازي، نوسازي و توانمندسازي بافت‌هاي فرسوده شهري و سكونتگاه‌هاي غيررسمي و به منظور تحقق مديريت هماهنگ، اقدامات زير انجام مي‌شود:

1- دفاتر خدمات نوسازي محدوده‌ها و محلات مورد نظر توسط بخش غيردولتي تحت نظارت شهرداري‌ها تشكيل مي‌شود. ساز و كار تشكيل، شرح خدمات، قوانين و ضوابط مربوط، ظرف دو ماه از ابلاغ اين آيين‌نامه توسط وزارتخانه‌هاي مسكن و شهرسازي و كشور تهيه و اعلام مي‌شود. در طول دوران نوسازي كليه دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند اختيارات خود را به دفاتر خدمات نوسازي واگذار نمايند.

2- حق‌الامتياز آب، برق، گاز، تلفن و مانند آن در محدوده‌هاي مربوط پس از نوسازي و بدون دريافت حق نگهداري محفوظ بوده و دستگاه‌هاي مربوطه بايد در اولين فرصت نسبت به برقراري و تأمين خدمات مورد نياز و مازاد بر (اضافه بر) وضع قبل از نوسازي اقدام كنند.

3- ادارات ثبت اسناد و املاك با اولويت و خارج از نوبت نسبت به انجام امور ثبتي مربوط به تجميع، تفكيك و افراز (تقسيم مال مشترك) و صدور اسناد و مانند آن اقدام مي‌كنند.

4- هزينه‌هاي بخش غيردولتي در جهت تأمين خدمات و فضاهاي عمومي، فرهنگي و مذهبي در اين مناطق به عنوان هزينه‌هاي قابل قبول مالياتي موديان (پرداخت كنندگان) خواهد بود.

اقدامات تأمين زمين و بهره‌برداري از ظرفيت‌هاي جديد

بر اساس ماده ۴۳ آيين‌نامه اجرايي قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن مصوب 1387، وزارت مسكن و شهرسازي با هدف تأمين زمين و بهره‌برداري از ظرفيت هاي جديد حاصل از بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري و سكونتگاه‌هاي غيررسمي و توليد و عرضه مسكن توسط بخش غيردولتي به ميزان سهم برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در بافت‌هاي مذكور (ياد شده) به شرح زير حمايت مي‌كند:

1- كليه زمين هاي واقع در محدوده بافت‌هاي فرسوده شهري و سكونتگاه‌هاي غيررسمي متعلق به وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتي و شركت‌هاي دولتي كه ۱۰۰% سهام آنها متعلق به دولت مي‌باشد، براي حمايت از اين امر اختصاص مي‌يابد.

2- براي اجراي پروژه‌هاي الگوي نوسازي در احداث و ساخت مسكن از محل اراضي و زمين‌هاي بند (۱) ماده 43 اين آيين‌نامه و اراضي (زمين‌ها) در اختيار، واگذاري زمين به شكل فروش به قيمت كارشناسي روز بر اساس اعلام كارشناس رسمي با تقسيط حداكثر پنج سال يا به شكل اجاره بلندمدت و يا به شكل اجاره به شرط تمليك (مالكيت) به مجريان طرح‌ها و متقاضيان داراي شرايط بر اساس دستورالعملي كه توسط وزارت مسكن و شهرسازي ابلاغ خواهد شد، صورت مي‌گيرد.

وكيل ملكي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.