جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

نمونه دادخواست سلب (گرفتن) حضانت فرزند از مادر

۲۰ بازديد

نمونه دادخواست سلب (گرفتن) حضانت فرزند از مادر 

رياست محترم مجتمع قضايي دادگاه حقوقي عمومي، شعبه خانواده / محل اقامت خوانده

با سلام، احترماً:

به استحضار مي‌رسانم، اينجانب ...................... فرزند ...................... به شماره شناسنامه .................... در تاريخ  /  /   در دفتر رسمي ازدواج و طلاق به شماره ثبت .................. با خانم/ آقاي ................. فرزند ............... اقدام به عقد نكاح (ازدواج) دائم نموديم كه ماحصل (نتيجه) عقد نكاح دائم و زندگي مشترك با مشاراليه، فرزند دختر/ پسر به نام ................... گرديد.

با توجه به اينكه بعد از صدور حكم طلاق / يا تعيين مسكن جداگانه/، به حكم دادگاه، حضانت (سرپرستي) فرزند مشترك ما با خانم .................... تعيين گرديده است، ايشان با توجه به ماده‌ي 1170 قانون مدني در مدت حضانت فرزند كه با خانم ....................  به عنوان مادر طفل (فرزند) بوده است، مبتلا به جنون (ديوانگي) شده/ يا ازدواج كرده است / يا توانايي و تمكن مالي لازم به جهت نگهداري فرزند را ندارد/ .

لذا از دادگاه محترم تقاضا دارم با توجه به موارد مصرح (روشن) كه دلايل اثبات آن، پيوست دادخواست گرديده است، پس از احراز (مشخص شدن) موارد مزبور (مورد نظر)، مراتب قانوني را به جهت صدور حكم مبني بر سلب حضانت فرزند از خانم (مادر طفل) ...................... و صدور حكم حضانت به نام اينجانب نسبت به فرزند / فرزندان، به نام ...................... را لحاظ و اقدام بفرماييد.

آيا مي‌توان براي حضانت و سرپرستي كودك دستمزد مطالبه و درخواست نمود؟.

بر اساس ماده 1172 قانون مدني از آن جايي كه حضانت هم حق و هم تكليف پدر و مادر است، بنابراين پدر يا مادر در نگهداري از فرزند به تكليف قانوني خود عمل مي‌كند و براي انجام اين وظيفه قانوني حق مطالبه و درخواست دستمزد ندارد. اگر حضانت و نگهداري كودك به شخصي غير از پدر و مادر واگذار شود اجرت و دستمزد حضانت ابتدائاً با پدر است و اگر پدر فوت شود به عهده مادر خواهد بود.وكيل طلاق  وكيل دادگاه انقلاب ، وكيل تجديدنظر 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.